Upravit stránku

Po brífinku investora stavby Ředitelství silnic a dálnic s novináři došlo k instalaci přechodného dopravního značení a na mostní estakádu byla puštěna doprava. Zprovozněna byla estakáda a ulice Polní v obou směrech.

 

Pro zhotovitele stavby sdružení firem M – SILNICE a.s. a Inženýrské a dopravní stavby Olomouc a.s. to znamená splnění časového milníku stavby s třítýdenním předstihem.

V příštích pěti měsících budou probíhat práce převážně na okružní křižovatce a postupně bude dokončována celá stavba, která byla rozdělena do 4 etap.. V následujícím období dojde k předávání jednotlivých stavebních objektů investorovi a budoucím správcům. Konečným termínem dokončení stavby je leden 2022.

Základní popis estakády

Monolitická nosná konstrukce z dodatečně předepjatého betonu je navržena jako spojitá proměnného tvaru. Průřez nosné konstrukce tvoří trám s vyloženými konzolami na krajních opěrách zakončený koncovým příčníkem. Na spodní stavbu je nosná konstrukce uložena na hrncová ložiska, na krajních opěrách i vnitřních podpěrách vždy na dvojici ložisek, přičemž na podpěrách P10 a P11 jsou použita pevná ložiska v podélném směru mostu. Na ostatních podpěrách a opěrách jsou ložiska v podélném směru posuvná. Spodní stavba, kterou tvoří krajní opěry klasického tvaru a vnitřní pilířové podpěry, je z monolitického železobetonu. Založení mostu je hlubinné, na vrtaných velkoprůměrových pilotách.

 

Shrnutí - most:

  • monolitický betonový
  • dodatečně předepjatý
  • osmnáctipolový
  • spojitý nosník
  • otevřeně uspořádaný
  • s neomezeně volnou výškou

 

Technické údaje:

Délka přemostění:      496,4 m

Délka mostu:              499,0 m (v hlavní ose trasy)

Rozpětí polí:                21,00 + 7x29,00 + 4 x 28,00 + 2x27,50 + 3x29,00 + 21 = 499,00

Výška mostu:             13,2 m

Volná šířka mostu:       9,0 -    9,7 m

Šířka mostu:               11,5 – 12,2 m

Šířka chodníků:          veřejné nejsou navrženy
                                   revizní š. 0,75 na levé římse