Generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl přiblížil peripetie spojené s komplikovanou výstavbou obchvatu. Základní kámen byl poklepán v prosinci roku 2019. „Stavba si prošla snad úplně vším, čím si projít mohla,“ prohlásil Radek Mátl. Obrovské komplikace se objevily už v přípravě, kdy se dlouho řešila trasa a náklady. Zdržení způsobil i výkup pozemků, který skončil až soudním vyvlastněním, díky historickým nálezům se rovněž protáhl archeologický průzkum. Do časového harmonogramu zasáhl i nečekaný nález kontaminované zeminy, stavba byla také téměř na měsíc zcela zastavena, když bylo ŘSD soudem odebráno stavební povolení.
Jihovýchodní obchvat Havlíčkova Brodu, stál 1,6 miliardy korun bez DPH. Je dlouhý přesně 4 124 metrů. Jeho součástí je deset mostů, podchod a dvě mimoúrovňové křižovatky. Silnice je lemována stovky metrů dlouhým a půl metru vysokým hrazením, které má zabránit průniku obojživelníků z přilehlých mokřadů. Obchvat ve třech místech překlenuje železniční trať a v šesti místech místní toky včetně Sázavy a Šlapanky.
Výstavbu obchvatu realizovalo sdružení Strabag - M – SILNICE – PORR. Svůj um a zkušenosti zde předvedl oblastní závod STŘED, provoz Havlíčkův Brod.