Přejít na obsahovou část stránky

Otevřený úsek zásadně uleví dopravě v Olomouci, řidiči se díky němu vyhnou problematickému kruhovému objezdu u obchodního centra Globus, které dlouhodobě způsobovalo až hodinová zdržení.

Stavební práce na 3,2 kilometru dlouhém úseku realizoval za M – SILNICE a.s. oblastní závod MORAVA ve sdružení. Stavba zahrnovala celkem 94 stavebních objektů – na trase je jedna okružní křižovatka a jedno mimoúrovňové křížení u Křelova, které zajistí spojení z Olomouce jak na Mohelnici, tak na D46 ve směru na Brno. Dále byly postaveny čtyři mosty v celkové délce 222 metrů, jedna protihluková stěna o délce téměř půl kilometru a jedna opěrná zeď.  Součástí byly také potřebné přeložky inženýrských sítí a terénní úpravy.

Otevření úseku je dalším krokem k postupnému dokončení celé dálnice D35, která má v budoucnu nabídnout plnohodnotnou alternativu k přetížené D1 a významně zlepšit dopravní dostupnost regionů napříč Českou republikou.

 

Důležité termíny:

Stavební práce byly zahájeny 27. 2. 2024.

Prvním z objektů, který byl dokončen a uveden do provozu, byl dálniční nadjezd mezi Křelovem a Topolany. Ten byl zprovozněn již 18. 5. 2025.

Další klíčový termín nastal 27. července 2025, kdy byla do předčasného užívání uvedena hlavní trasa dálnice v režimu 1+1. Tím bylo umožněno částečné zprovoznění úseku a významné zjednodušení dopravy.

Zásadním milníkem byl 20. listopad 2025, kdy byla uvedena do provozu celá hlavní trasa včetně MUK Křelov a všech s ní souvisejících stavebních objektů. Od tohoto dne je tedy úsek funkční v kompletním profilu a plně přebírá svoji roli v dálniční síti.

 

 

 

 

Tento web využívá cookies

Pro chod webu jsou nezbytně aktivovány esenciální soubory cookies. Pro plnohodnotné poskytování služeb, personalizaci reklam a analýzu návštěvnosti jsou však nutné povolit i volitelné cookies. Kliknutím na následující tlačítko, je zapnete. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti